Voor je klanten
“Clients do not come first. Employees come first. If you take care of your employees, they will take care of the clients” Richard Branson
Klanten, jouw levensader!
Klanten bepalen uiteindelijk of je als organisatie succesvol bent. Zonde hen heb je immers geen omzet en uiteindelijk wordt je Waardeloos. Alle acties, focus en energie zal dus gericht moeten zijn op Waardevol ondernemen, dus Waardecreatie voor je klanten. Weet jij hoe je doelgroep over je denkt? Gebruik je de NPS methodiek al? Weet jij waarom ze klant blijven of waarom ze juist weggaan? Waar zit het verbeterpotentieel voor deze groep. En waar zitten nog potentiële klanten om je doelgroep en daarmee dus omzet te vergroten? Waar zitten je toekomstige klanten over 3 tot 5 jaar, hoe speel je hierop in?
Doe geen aannames, kruip in het hoofd van je klant!
HBM Waardecreatie kan jou helpen bij het creëren van Waardevol Inzicht door de Voice of the Customer in beeld te krijgen of door het Kano model op te stellen om te weten waarom klanten bij jou kopen. Zo kan je waardevol en continue inspelen op de behoeften in de markt met je producten en/of diensten.
