Het Waardecreatie Actieplan
Winnaars hebben een plan en verliezers een excuus.
Waarde creëren doen we daarom samen op basis van een Plan! Met HBM Waardecreatie omarmen we de theorie van Lerende Organisaties. Dat betekent dat we samen gericht zijn op continue verbeteren maar wel gericht op een doel in plaats van werken vanuit een blauwdruk. Zie dit als een metafoor waarbij we op reis gaan naar een plek waar de zon schijnt in plaats van een vooraf vastgestelde eindbestemming waarbij het dan net slecht weer is. We zijn lenig en flexibel en gaan samen op zoek naar de bestemming die aansluit bij de reden ‘WAAROM’ we op reis gaan. Dus niet alleen de focus op het ‘WAT’ en ‘HOE’.
Kernwaarden en cultuur, het DNA van je organisatie!
De kernwaarden en de aanpak vanuit Lerende Organisaties in combinatie met de Human Being Management filosofie zijn het anker voor mijn aanpak. We zijn betrokken, maar het is jouw plan, wij zijn helpend. Samen met jou gaan we pragmatisch te werk en kijken onderweg op reis regelmatig of op de geplande eindbestemming de zon wel gaat schijnen anders stellen we de route naar het einddoel bij. Uiteraard zijn we nieuwsgierig naar de ‘ist’ situatie en weten we vanuit de Scan en het Strategiehuis hoe de organisatie en de mensen in elkaar steken. Bewustwording zorgt er vervolgens voor dat je de kansen en het potentieel gaat zien en dat moedigt jou en de mensen in de organisatie aan.
Resultaat is het gevolg van continue verbeteren, elke dag hieraan werken, fouten maken mag. Daarna volgt het scorebord!
Zo zijn we continue in (zelf)ontwikkeling en worden we elke dag een beetje beter dan gisteren met de filosofie van Lerende Organisaties en de GBV methode als aanpak. Het Waardecreatie Actieplan en het Strategiehuis geven richting. Samenwerken aan Waardevol Ondernemen; Ga aan de slag, Bereik doelen en Verbeter Continue. Gericht op Waardecreatie en Werkgeluk in succesvolle organisaties.