Waarom HBM Waardecreatie?
Waarom zou je met HBM Waardecreatie aan de slag gaan?
Waardecreatie door en met mensen, gebaseerd op Inzicht!
Mensen zijn meer dan ‘resources’ en vandaar dat we beter kunnen spreken over Human Being Managment (HBM) in plaats van Human Resource Management (HRM). Vaak zie je dat als het niet goed in organisaties en resultaten achterblijven, we gaan sleutelen aan structuren, regels en procedures. We nemen zelfs afscheid van mensen terwijl we niet eens weten of we al hun (onbewuste) talent wel hebben benut. Weg investering en je moet in de huidige arbeidsmarkt weer op zoek naar schaars nieuw talent. Wat een kapitaalsvernietiging. Ik denk hier anders over. Na 25 jaar werkervaring in leidinggevende rollen en tal van bedrijfskundige opleidingen maakte ik kennis met de filosofie van Human Being Management en laat die nou exact aansluiten bij mijn visie op Leiderschap en management.
Ondernemers en managers hebben de sleutel!
De zelfbewuste en nieuwsgierige leider in organisaties legt de voedingsbodem voor een veilige werkomgeving gebaseerd op vertrouwen waarin talentontwikkeling van medewerkers tot bloei kan komen en je kunt hiermee ook verzuim voorkomen. Een succesvolle leider en manager heeft oog voor de medewerkers en is gezond nieuwsgierig naar de gebruiksaanwijzing van zijn medewerkers, waarbij elke mens UNIEK is. Het zijn geen tv’s dus word je bewust van hun talent en kwaliteiten, (h)erken het, ontwikkel het en waardeer het. Zo krijg je een organisatie in beweging. Samen werken aan Waardecreatie, vanuit een visie en strategie. Aan de slag met het verbeteren van je processen en procedures en creëren van Werkgeluk.
Jouw managementstijl en ondernemerschap zijn bepalend!
Pak daarom tijd om te werken AAN je eigen zelfkennis en ontwikkeling en die van je organisatie in plaats van jezelf te verliezen in de dagelijkse operatie. Dat is ook goed voor jouw ‘Werkgeluk’. Waar lig jij wakker van, wil jij meer rust en misschien worden ze er thuis ook wel blij van! Als Businesspartner en Trusted Advisor gaan we graag samen aan de slag. Samenwerken aan succesvol ondernemen, Waardecreatie door Waardevol Inzicht en Werkgeluk.
Voor jou als individu
Ieder individu, elk mens is UNIEK: met verschillende competenties, verbeterpunten en kenmerken. Met HBM Waardecreatie willen we helpen het Werkgeluk in organisaties te verbeteren doordat we werken vanuit de natuurlijke kracht en aangeboren talent. Als je de ‘gebruiksaanwijzing’ van elk individu en die van elkaar beter leert kennen maakt dat écht verschil. Teams gaan beter samenwerken, er ontstaat meer onderling begrip en uiteindelijk ben je met zijn allen veel productiever. Belangrijk is te weten hoe jij in elkaar zit en waarom je doet, wat je doet. Wij gaan graag met je in gesprek om een REFLACT® Persoonlijk Inzicht Scan uit te voeren en te bespreken. Investeer in jezelf, zelfkennis is de motor van leren!
Voor je organisatie
Veel organisaties zeggen de mens centraal te stellen en dat de medewerkers hun belangrijkste kapitaal zijn. Toch beschouwen we hen nog regelmatig als resources terwijl het veel meer is dan dat. Vandaar ook onze visie op Human Being Management in plaats van Human Resource Management. We realiseren ons ook dat goed management en ondernemen meer is dan alleen aandacht voor je mensen ook al maken medewerkers het verschil in succesvolle organisaties. Stap in de helikopter, kijk vanaf ‘boven’ en ga op zoek naar het verbeterpotentieel in heel je organisatie. Hoe ziet jullie visie en strategie eruit, zijn de processen goed ingericht, wat zijn de kernwaarden en wat maakt de cultuur? Waar liggen kansen voor continue verbeteren. Samen werken AAN succesvol ondernemen, Waardecreatie door Inzicht en Werkgeluk voor jou als ondernemer en je medewerkers,
Voor je klanten
Zonder klanten ben je als onderneming Waardeloos en is er geen toekomst. Je hebt klanten nodig die je producten of diensten afnemen. Dit zorgt ervoor dat je blijft bestaan, je Waardevol onderneemt en je mensen met enthousiasme en Werkgeluk zorgen dat klanten ‘fans’ worden. Het is daarom zeer belangrijk dat je weet HOE je met je klanten om moet gaan. De ene doelgroep heeft meer behoefte aan een persoonlijke benadering, de andere doelgroep wil juist anonimiteit en snelheid. HBM Waardecreatie gaat samen met jou op onderzoek naar je doelgroep: waar zit het groeipotentieel? Hoe denken de klanten over je? Waar zitten je toekomstige klanten over 3 tot 5 jaar? De Voice of the Customer wordt duidelijk in beeld gebracht.
